Inloggen
Winkelmandje
- Geopend: ma t/m vrij 8.30 tot 17.00 uur
0418 68 03 91

In 4 stappen naar compleet ingericht kantoor voor BTC Logistiek

Geplaatst op 3-1-2024 door Joanne de Kloe

Op een woensdagochtend stapt Willem van BTC Logistiek onze showroom voor kantoormeubelen binnen. Op zoek naar een leverancier voor zit-sta bureaus voor het nieuwe kantoor in Zaltbommel. Grote bureaus, want de mannen van de planning op kantoor werken met meerdere grote beeldschermen op het bureau. En een deel van het meubilair verhuisd mee, dus daar moet het nieuwe meubilair op aansluiten. Tijdens een kop koffie praat ik met Willem over de mogelijke opties voor een zit-sta bureaus. En heb ik meegedacht en aanvullende vragen gesteld over hoe het kantoor gebruikt gaat worden.

In het gesprek zegt Willem, nu ik hier in jullie showroom zit, zie ik dat er veel meer mogelijk is. En in plaats van een paar bureaus tussen witte kantoormuren wil ik liever een warme, gezellige uitstraling op kantoor. Het mag er verzorgd uitzien, want we ontvangen ook klanten op kantoor. Waarbij ik Willem vraag of hij al een leverancier heeft voor de aankleding van de vloeren, wanden en ramen? Dat is niet het geval en Willem maakt graag gebruik van mijn aanbod om naast de kantoormeubelen ook een voorstel te maken voor de aankleding van de vloeren, wanden en ramen. Willem geeft mij dus de vrije hand om een compleet plan te maken vanaf ontwerp tot realisatie voor de nieuwe inrichting van het kantoor. Hij laat zich graag verrassen. En blijer kan je mij niet maken……dus aan de slag!

Stap 1: Inventariseren wensen nieuwe kantoorinrichting

Het kantoor werd nog wat verbouwd en Willem stelt mij de vraag: "Hoeveel bureaus passen er eigenlijk in het nieuwe kantoor?" Er is geen bouwtekening, dus Willem vraagt of ik even mee wil gaan om de kantoorruimte te meten? Natuurlijk, géén probleem! Vijf minuten later zit ik met pen, papier en meetlint bij Willem in de auto op weg naar het nieuwe pand. We meten alle ruimtes op en brengen in kaart waar de stroompunten komen. Daarbij adviseer ik Willem om ook vooraf na te denken over het wegwerken van alle stroomkabels. De Wieland GST-18 stroom- en verlengkabels zijn oneindig koppelbaar. En zo kan je op een brandveilige manier alle kabels veilig wegwerken onder de bureaus.


Stap 2: Plattegrond – de juiste indeling voor het kantoor




Met alle afmetingen op papier, ben ik aan de slag gegaan met het maken van een plattegrond. Op basis van de plattegrond was het meteen duidelijk dat de vijf grote bureaus van 200 cm x 90 cm pasten in het nieuwe kantoor. En zelfs nog één extra voor een toekomstige uitbreiding van het team. Voor de collega chauffeurs die even binnenlopen voor een praatje op kantoor, hebben we in de hoek een loungestoel geplaatst uit onze Huislijn collectie.


Stap 3: Moodboard – compleet ontwerp voor het nieuwe kantoor

Willem wilde graag tapijt op de vloer voor een warme, huiselijke sfeer. Hier heb ik gekozen voor het stoere projecttapijt van Desso: de Parade Savanne. De vormgeving van dit tapijt is geïnspireerd op de kleuren uit de droge savanne. Daarbij heb ik een deel van de wanden voorzien van het stoere donkerblauwe behang van Empire en akoestische lattenpanelen met een verweerde look. Dit sluit dan weer mooi aan bij de containers die BTC dagelijks vervoert voor haar klanten.

Om aan te sluiten bij de bestaande bureau frames en kasten, was de keuze voor aluminium frames een vast gegeven. De beuken kleur van de twee bestaande bureaus is niet meer van deze tijd. Daarom is er besloten om de twee bladen van deze bureaus te vervangen door nieuwe bladen met een natuurlijke houtlook in de kleur: Halifax naturel. Verder zijn de bureaus voorzien van lichtgrijze akoestische scheidingswanden.


Stap 4: Levering en montage kantoormeubelen, vloer-, wand- en raambekleding

Zodra de schilder klaar was met het verven en behangen, was de stoffeerder aan de beurt. In twee dagen zijn alle kantoorvloeren voorzien van projecttapijt en zijn de jaloezieën voor de ramen opgehangen.
Op dag 3 heeft het team van Easy4Office alle kantoormeubelen gemonteerd en op de gewenste locatie geplaatst. Ook zijn alle stroom- en verlengkabels naar de juiste bureaus gebracht, zodat de ICT-er de volgende dag alle computers kon aansluiten.



Kortom:

Willem was op zoek naar een leverancier voor kantoormeubelen, maar door mee te denken en een goed advies hebben we méér dan dat kunnen realiseren! Een compleet ontwerp voor de kantoorinrichting en daarna alles van A tot Z geregeld!

Wil jij ook advies?

Easy4Office denkt graag met je mee om jouw ideale kantoor vorm te geven.

Bel ons op: 0418 - 68 03 91








Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen